jentera pas

Dalam membina cinta negara ianya sangat berkait rapat dengan jati diri, perasaan kasih, kesetiaan dan pengorbanan rakyat terhadap negara serta pemimpin secara menyeluruh. Rasa cinta itu terkumpul dalam erti kata dasar iaitu taat setia yang tidak berbelah bahagi. Rasulullah SAW bersabda:

Mafhumnya: “Barangsiapa yang mentaatiku, maka sesungguhnya dia telah mentaati Allah. Dan sesiapa yang mengingkariku, maka sesungguhnya dia telah mengingkari Allah. Juga sesiapa mentaati pemerintahku, maka sesungguhnya dia juga mentaatiku, dan sesiapa yang mengingkari pemerintahku, maka sesungguhnya dia telah mengingkariku.” (Hadith al- Bukhari)



Followers

02/01/2014

Lidah Rasmi Pas, Harakah Daily MEMANG KAKI PENIPU

Walaupun memegang status sebagai lidah rasmi sebuah pertubuhan politik yang kononnya memperjuangkan Islam, itu tidak bermakna mereka bebas untuk menipu pembaca dengan laporan yang boleh dikategorikan sebagai laporan sampah.

Ini kerana demi untuk menunjukkan kononnya himpunan #Guling yang diadakan di Dataran Merdeka malam tahun baru yang lalu mendapat sokongan, mereka sanggup menipu para pembaca fanatik untuk percaya dengan laporan berita yang disampaikan.

Isu ini berhubung gambar yang dimuatnaik oleh portal Harakah Daily yang kononnya melaporkan lintas langsung perkara yang berlaku semasa himpunan #Guling. Dengan menggunakan gambar tersebut, mereka mendakwa seramai 500,000 peserta demonstrasi telah berhimpun di Dataran sambil menyifatkan ia satu kejayaan besar terhadap program anak muda.

Namun apabila diselidiki, ternyata gambar tersebut adalah PALSU!!!!. Ini kerana gambar tersebut memaparkan kehadiran mereka yang hadir untuk program Gema Takbir Ambang 2014 bersama Azhar Idrus di Pulau Pinang. Ia berdasarkan kepada laporan media dan blog pembangkang yang melaporkan mengenai program tersebut.

Sudah mereka cuba menipu dengan melaporkan gambar yang salah, mereka juga dengan sengaja memberikan maklumat palsu tentang jumlah kehadiran. Menurut pemerhatian, pemantauan dan analisa yang dilakukan bermula jam 6.00 petang anggaran kehadiran pada malam itu hanya sekitar 5,000 – 6,000 orang sahaja. Ia termasuklah mereka yang hadir bagi mengikuti acara sambutan pada malam itu seperti konsert dan persembahan bunga api.

Tidak cukup dengan itu, Harakah turut mendakwa himpunan yang diadakan itu telah diakhiri dengan nyanyian lagu negaraku sebagai satu simbolik kononnya mereka yang hadir benar-benar cintakan negara. Sedangkan secara realitinya, perkara tersebut langsung tidak berlaku sama sekali.

Malah menurut anggota keselamatan yang bertugas seperti polis dan penguat kuasa DBKL, para wartawan, pemerhati bebas, dan sebagainya turut mengakui langsung tiada sebarang nyanyian lagu negaraku yang berkumandang.

"Saya dan beberapa petugas (media) yang lain telah diarahkan untuk memantau kawasan padang, tempat di mana Chegu Bard dan beberapa wakil kumpulan pelajar berucap.

"Namun  bermula dari jam 11.30 malam (masa ketika konsert dihentikan, ekoran balingan botol air dan beberapa objek keras) sehinggalah jam 1.20 pagi (ketika, para peserta demo, mula bersurai) langsung tidak kedengaran nyanyian lagu negaraku dari kumpulan tersebut. Saya merasakan ia hanyalah merupakan laporan yang sengaja diada-adakan", menurut salah seorang wartawan yang ditemui.

Memang tidak dinafikan, mereka ada menyanyikan beberapa buah lagu, namun kesemua lagu tersebut adalah merupakan lagu gubahan sendiri yang mengutuk, menghina, mengecam perdana menteri dan isterinya.

Kesimpulannya, ini bukanlah kali pertama mereka menggunakan pendekatan seperti itu. Malah dalam beberapa siri demonstrasi jalanan yang diadakan mereka turut dilihat dengan sengaja memberikan angka yang besar berhubung jumlah kehadiran. Sungguh mengecewakan!!!! Ini kerana sebagai sebuah portal yang kononnya ingin memperjuangkan keadilan, telus dan bebas mereka secara diam-diam menipu pembaca setia dengan laporan-laporan sampah.

Malah pendekatan ini juga turut digunakan oleh jentera parti itu dalam siri kempen ketika pilihan raya kecil Dun Sungai Limau tidak lama dahulu. Mereka dengan sengaja telah mengubah beberapa keping gambar bagi menipu pengundi.

Sent from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...