jentera pas

Dalam membina cinta negara ianya sangat berkait rapat dengan jati diri, perasaan kasih, kesetiaan dan pengorbanan rakyat terhadap negara serta pemimpin secara menyeluruh. Rasa cinta itu terkumpul dalam erti kata dasar iaitu taat setia yang tidak berbelah bahagi. Rasulullah SAW bersabda:

Mafhumnya: “Barangsiapa yang mentaatiku, maka sesungguhnya dia telah mentaati Allah. Dan sesiapa yang mengingkariku, maka sesungguhnya dia telah mengingkari Allah. Juga sesiapa mentaati pemerintahku, maka sesungguhnya dia juga mentaatiku, dan sesiapa yang mengingkari pemerintahku, maka sesungguhnya dia telah mengingkariku.” (Hadith al- Bukhari)



Followers

01/05/2013

5 Mei Hari Terakhir Nik Aziz Sebagai MB Kelantan

Detik perubahan di negeri Kelantan saban hari kian terasa bahang kehangatannya apabila kempen Gelombang Merah yang dipelopori UMNO ternyata memberi kesan besar dalam meranapkan banyak kubu PAS di negeri ini.

Semarak kebangkitan itu bagaikan menyelinap ke setiap kampung, pekan dan bandar sehinggakan kerap kali menyebabkan pemimpin PAS hilang punca sampaikan sering kali hiruk-piruk mesyuarat dalaman PAS dibuatnya.

Mungkin tidak keterlaluan jika dikatakan inilah julung kalinya UMNO dan BN Kelantan benar-benar serius dan pemimpinnya saling bahu membahu bekerjasama untuk menumbangkan PAS setelah lebih dua dekad Kelantan dikuasai PAS.

Berdasarkan laporan mutakhir menunjukkan trend sokongan rakyat negeri ini semakin memihak kepada BN. Jelas sekali angin perubahan semakin dirasakan sedangkan di masa yang sama PAS masih lagi terkial-kial untuk memperkukuhkan semula kubunya.

Kawasan putih untuk BN makin berkembang menandakan peluang BN untuk menang di sekurang-kurangnya 23 kerusi DUN dan 8 Parlimen pasti menjadi kenyataan.

Sekiranya tiada aral melintang dan jentera kempen BN terus bertenaga seperti sekarang atau digandakan lagi, berkemungkinan angka penguasaan BN dijangkakan mampu mencecah 31 DUN dan 9 Parlimen sekali gus menguasai kembali negeri itu dengan penuh bergaya.

Andai itu menjadi realiti, maknanya pada malam keputusan undi diumumkan, Kelantan bakal mendapat seorang Menteri Besar yang baru. Siapa lagi jika bukan Datuk Mustapha Mohamad yang dijangkakan tidak bermasalah untuk menewaskan PAS di DUN Air Lanas di samping mengekalkan kembali penguasaan UMNO di kerusi Parlimen Jeli.

Ini juga bermaksud, tanggal 5 Mei 2013 bakal menjadi hari terakhir Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai MB Kelantan selepas hampir 23 tahun berada di kerusi empuk itu.
Sent from my BlackBerry® smartphone

3 comments:

  1. Selamat tinggal nik aziz jadi pemintak sedekah lah lepas ni.....besar punya ularrrrrr mak

    ReplyDelete
  2. bye bye pas

    ReplyDelete
  3. bye2 orang2 bodoh malaysia.. sapa nak jadi kuli teruskan. aku nak jadi boss ^__^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...