jentera pas

Dalam membina cinta negara ianya sangat berkait rapat dengan jati diri, perasaan kasih, kesetiaan dan pengorbanan rakyat terhadap negara serta pemimpin secara menyeluruh. Rasa cinta itu terkumpul dalam erti kata dasar iaitu taat setia yang tidak berbelah bahagi. Rasulullah SAW bersabda:

Mafhumnya: “Barangsiapa yang mentaatiku, maka sesungguhnya dia telah mentaati Allah. Dan sesiapa yang mengingkariku, maka sesungguhnya dia telah mengingkari Allah. Juga sesiapa mentaati pemerintahku, maka sesungguhnya dia juga mentaatiku, dan sesiapa yang mengingkari pemerintahku, maka sesungguhnya dia telah mengingkariku.” (Hadith al- Bukhari)



Followers

19/01/2012

PAS TIDAK LAYAK PEGANG EXCO ISLAM DI SELANGOR

PAS tidak layak menyandang Exco Islam di Selangor, mungkin agaknya Parti PAS yang selama ini di kenali begitu sinonim dengan Islam kini dilihat pula sudah mula kurang membela Islam.
Terbaru Kerajaan Negeri di Pimpin oleh Parti Keadilan telah melantik Dr. Ahmad Yunus (ADUN Sijangkang -PAS) mengantikan Datuk Dr. Hasan Ali yang dipecat keahlian PAS.  
Walaubagaimanapun PKR sebaliknya mengambil alih dua portfolio penting iaitu Hal Ehwal Islam, Insfrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri, manakalan Dr. Ahmad (PAS) hanya ditugaskan untuk menjaga portfolio Pengerusi Jawatankuasa Tetap Adat Resam Melayu, Belia dan Sukan.
Jelas PAS kini sudah tidak lagi membela Islam, PAS hanya sibuk untuk membela sekutunya ( DAP & PKR) sahaja.

1 comment:

  1. Derrr.. dh ada blog senyap2 jer eak... link eak blog http://info4thetruth.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...